Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Vali Yard. Görev Dağılımı Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi Valilik Birimleri İl Protokol Listesi İmza Yetki Yönergesi Kurumsal Kimlik Tarihçe
  • DİYARBAKIR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Komisyonu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar Etik Komisyonu Ara Buluculuk Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
19
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Murat Zorluoğlu
      • Vali Yardımcıları
        • Aziz Gölbaşı
        • Murat Yıldız
        • Muhammet Özyüksel
        • Ömer Coşkun
        • İlyas Öztürk
        • Fatih Ayaz
      • Kaymakamlar
        • İsmail Pendik
        • Recep Hasar
        • Adem Karataş
        • Zikrullah Erdoğan
        • Gökhan Dolaş
        • Kadir Yurdagül
        • Kadir Ulusoy
        • Volkan Hülür
        • Mevlana Kürkcü
        • Doğukan Koyuncu
        • Ömer Bilgin
        • Yusuf Kaptanoğlu
        • Burak Akeller
        • Kerem Yenigün
        • Hasan UĞUZ
        • Asım Solak
        • Yunus ATAMAN
    • Vali Yard. Görev Dağılımı
    • Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Enerji Yönetimi Birimi
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetki Yönergesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Tarihçe
  • DİYARBAKIR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • Vakıflar Bölge Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma İl Müdürlüğü
      • Devlet Hava Meydanları İşletmesi Müdürlüğü
      • Devlet Malzeme Ofisi Diyarbakır
      • Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • Etik Komisyonu
    • Ara Buluculuk Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM

DİYARBAKIR TEKSTİL ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR

 
 
 
Hazır giyim ve konfeksiyon alanında faaliyet gösteren 120 firmanın bulunduğu Diyarbakır’da Tekstil Organize Sanayi Bölgesi kurulum çalışmaları emin adımlarla devam ediyor. Süreç ile ilgili Diyarbakır Valisi Hüseyin Aksoy bir açıklama yaptı.
          Diyarbakır Tekstil OSB’nin kuruluş aşamaları, gerekçeleri ve beklentilerini anlatan Vali Aksoy şunları söyledi; “Diyarbakır ili; GAP’ın en önemli uygulama merkezleri arasında bulunuyor. GAP Bölgesi, Türkiye’deki sulanabilir toplam alanın %20’sine sahip. GAP’ın tamamlanmasıyla birlikte bölgede 1.822.000 Hektar alanın sulamaya açılması planlanıyor. Sulama projelerinin işletmeye alınmasıyla beraber bölgede elde edilen tarımsal ürün miktarında ciddi miktarda artış olacak. Diyarbakır İli geçmişten beri bölgenin ticaret merkezi konumunu sürdürüyor. Sağlık, eğitim, ulaştırma ve ticaret alanlarında sahip olduğu bölgesel donatılarla çevre illere de hizmet sunuyor.
          Diyarbakır ilinde sanayinin ekonomi içindeki ağırlığı son yıllarda artmaya başladı. Fakat buna rağmen sanayi alanında sağlanan istihdam oranı, Türkiye ortalamasının altında kalıyor. Bununla beraber son yıllarda emek yoğun bir sektör olarak dikkat çeken tekstil ve konfeksiyon sektöründe Diyarbakır ilinde faaliyet gösteren işletmelerin sayısında bir artış görülüyor.
 
‘2012 yılında yapılan saha araştırması sonuçlarına göre, Diyarbakır ilinde hazır giyim ve konfeksiyon alanında faaliyet gösteren 120 firma bulunuyor ve bu alanda faaliyet gösteren firmaların % 87’si de Diyarbakır’da Tekstilkent kurulması halinde buraya geçmek istediklerini belirtmişler’
          Karacadağ Kalkınma Ajansı Desteği ile “Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim sektörü Küme Haritasının oluşturulması Projesi” kapsamında 2012 yılında yapılan saha araştırması sonuçlarına göre, Diyarbakır ilinde hazır giyim ve konfeksiyon alanında faaliyet gösteren 120 firma bulunuyor. Bu firmalarda % 65’i kadın olmak üzere toplam 2.636 kişi istihdam edildiği tespit edilmiş.
          Diyarbakır’da Tekstil ve konfeksiyon alanında faaliyet gösteren firmaların önemli bir kısmı, kayıt dışı çalışıyor ve altyapısı yetersiz yerlerde faaliyet gösteriyor. Proje kapsamında firmalarla yapılan ankette, firmaların %67’si karşılaştıkları en önemli sorun olarak yer sorununu dile getirmişler. Yapılan ankette, ayrıca firmaların % 72’si üretim yerlerinin kendileri için yeterli olmadığını, % 87’si de Diyarbakır’da Tekstilkent kurulması halinde buraya geçmek istediklerini belirtmişler.
          19 Haziran 2012 tarihinde ‘Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Karar’ın yürürlüğe girmesi ile teşvik sisteminde en avantajlı bölge olan 6. bölgede bulunan Diyarbakır’a olan ilgi yukarı yönlü bir seyir göstermiş. Yeni teşvik sistemiyle beraber, tekstil ve konfeksiyon sektöründe İstanbul ve Bursa gibi illerde faaliyet gösteren firmalar, Diyarbakır’da bu sektörde yatırım yapmak istediklerini beyan ediyor. Aralarında önemli ihracatçı firmaların bulunduğu birçok firma Diyarbakır’a gelerek yatırım yapmak isteklerini ifade etmişler. Diyarbakır ili için oluşmuş bu önemli fırsat ortamının önündeki en büyük engel “yer sorunu” olarak karşımıza çıkıyor.
 
‘Kurulacak Tekstil Osb’nin 7.500 Civarında Bir İstihdam Sağlaması Öngörülüyor’
          Sanayi sektöründe yeni iş ve istihdam olanaklarının oluşturulamaması ve Diyarbakır ilinin sahip olduğu genç nüfusun işgücüne katılımı ve istihdamının yeterli düzeyde sağlanamaması bir takım ekonomik ve sosyal sorunları da beraberinde getirmektedir.
          Tekstil ve hazır giyim sektörleri “emek yoğun sektörler” olduğu için bölgenin nüfus yapısı ile tamamen örtüşüyor; genç ve kadın nüfus potansiyelinin getirdiği avantajların açığa çıkarılması ve iş gücüne katılımın sağlanarak değerlendirilmesi açısından önem arz ediyor. Bu kapsamda kurulacak OSB’nin 7.500 civarında bir istihdam sağlaması öngörülüyor.
 
‘En uygun yer olarak Dökmetaş Mahallesi mevkiinde yer temin edildi. 140 Hektar alan üzerinde kurulacak Diyarbakır Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi (DTİOSB) yer seçimi Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 04.12.2015 tarihinde onaylandı’
          Tekstil ve Konfeksiyon yatırımları için yer sorununun çözümü ve Diyarbakır’da bir Tekstilkent oluşturularak sektörde kümelenmenin sağlanması amacıyla, Diyarbakır Valiliğinin koordinasyonunda yapılan çalışmalar sonucu; ulaşılabilirlik açısından konumu, büyüklüğü, kent merkezine yakınlığı, arazi eğimi imar ve mülkiyet durumu gibi kriterlere göre en uygun yer olarak Dökmetaş Mahallesi mevkiinde yer temin edildi.
          Tekstilkent’in kurulması için Güneydoğu Tekstil Sanayi İş Adamları Derneği (GÜNTİAD) tarafından ‘S. S. Diyarbakır Tekstil Küçük Sanayi Sitesi Yapı Kooperatifi’nin kuruluşu gerçekleştirildi ve söz konusu tespit edilen yerin seçiminin Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yapılması, 26 Haziran 2013 tarihinde talep edildi. Ancak; Tekstil Küçük sanayi Sitesi olarak planlanan yerin arazi bedelinin karşılanması Kooperatifin mali kaynaklarının yeterli olmaması ve yeni teşvik sisteminde OSB’lerdeki yatırımlar için daha fazla avantaj sağlamış olması nedeniyle gerek Valilik ve gerekse iştirakçiler tarafından Tekstil Küçük Sanayi Sitesi yerine “Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi” olarak kurulmasının daha uygun olacağı değerlendirildi ve Diyarbakır Tekstil İhtisas OSB yeri için Yer seçiminin yapılması Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından 14 Ocak 2014 tarihinde talepte bulunuldu. Bakanlık tarafından yapılan ön değerlendirmeler neticesinde seçilen mahallin uygunluğunun incelenmesi için ilgili tüm Kamu kurum ve kuruluşlarının görüşleri alındı ve ilgili kurumlar olumlu görüş beyan etti. Bunun üzerine Diyarbakır ili, Yenişehir İlçesi Dökmetaş Mahallesi mevkiinde bulunan 140 Hektar alan üzerinde kurulacak Diyarbakır Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi (DTİOSB) yer seçimi Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 04.12.2015 tarihinde onaylandı.
 
‘Organize Sanayi Bölgesi Kuruluş Protokolü 11/05/2016 tarihinde onaylanarak 316 sicil numarası ile tüzel kişilik kazandı’
          Yer seçiminin uygun görülmesi üzerine Tekstil İhtisas OSB kuruluşunda yer alacak Kurum ve Kuruluşlardan müteşekkil Müteşebbis heyet oluşturuldu. Diyarbakır Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı, Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası, Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Diyarbakır Ticaret Borsası ve Güneydoğu Tekstil ve İşadamları Derneğinin katılımı ile Kuruluş Protokolü imzalanarak Bakanlığa iletildi. Bakanlık tarafından Diyarbakır Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi Kuruluş Protokolü 11/05/2016 tarihinde onaylanarak 316 sicil numarası ile tüzel kişilik kazandı. 
          Diyarbakır Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığından 6, Diyarbakır Büyükşehir Belediyesinden 2, Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odasından 4, Diyarbakır Ticaret Borsasından 2 ve Güneydoğu Tekstil Sanayi ve İşadamları Derneğinden (GÜNTİAD) 1 temsilciden oluşan Müteşebbis Heyet tarafından, Tekstil İhtisas OSB’nin yatırım programına alınması, imar ve parselasyon çalışmalarının yapılması ve akabinde altyapı çalışmalarının yapılarak bir an evvel hizmete girmesi için tüm paydaşlar ile çalışmalar sürdürülüyor.”
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Protalı
  • Resmi Gazete
  • Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları
Yenişehir Mahallesi Lise Caddesi Yenişehir / DİYARBAKIR
(0 412) 280 20 00
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız