• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik
  • DİYARBAKIR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Video Galeri Foto Galeri Duyurular İhale İlanları Vali Yard. Görev Dağılımı Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi İmza Yetki Yönergesi Genelgeler Etik Komisyonu Ara Buluculuk Komisyonu
  • İLETİŞİM
°C
27
Şubat2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Münir Karaloğlu
      • Vali Yardımcıları
        • Ahmet Yıldız
        • Zerrin Çay Beşikci
        • Onur Yeniay
        • Fatih Cıdıroğlu
        • Ömer Coşkun
      • Kaymakamlar
        • Yavuz Güner
        • Hamza Türkmen
        • Ramazan Polat
        • Güher Sinem Büyüknalçacı
        • Tuncay Kaldırım
        • Kadir Yurdagül
        • Abdulselam Öztürk
        • İdris Arslan
        • Abdullah Yüksel
        • Ferhat Vardar
        • Ünal Koç
        • Abdulkadir Umut Kasman
        • Mustafa Gözlet
        • Cevdet Bakkal
        • İdris Arslan
        • Murat Öztürk
        • Abdullah Çiftçi
        • Murat Beşikci
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
  • DİYARBAKIR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • Vakıflar Bölge Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma İl Müdürlüğü
      • Devlet Hava Meydanları İşletmesi Müdürlüğü
      • Devlet Malzeme Ofisi Diyarbakır
      • Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü
      • Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Video Galeri
    • Foto Galeri
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Vali Yard. Görev Dağılımı
    • Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi
    • İmza Yetki Yönergesi
    • Genelgeler
    • Etik Komisyonu
    • Ara Buluculuk Komisyonu
  • İLETİŞİM
 

Çorum Gümüşhane ve Osmaniye'yle birlikte 112 Acil Çağrı Merkezleri 58 İlde Aktif

30.01.2021
Vatandaşlarımızın numara ezberleme zorunluluğunu ortadan kaldıran ve acil durumlarda sadece tek bir numaradan 112‘den yardım isteyebilecekleri Yeni Nesil 112  Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı artmaya devam ediyor. Çorum, Gümüşhane ve Osmaniye’de hizmete başlayan merkezlerle birlikte 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı 58’e yükselirken, 2021 Haziran ayı sonunda 81 ilde yaygınlaşacak.

 

Şubat Ayı Sonunda 70 İlde Faaliyet Gösterecek


Bakanlığımızca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesine sağlamak için hayata geçirilen Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin ülke genelinde yaygınlaştırma çalışmaları devam ediyor.  Bu doğrultuda geçen hafta Çankırı ve  Kilis’te hizmete başlayan 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin ardından bu hafta da Çorum, Gümüşhane ve Osmaniye’deki merkezler hizmete başladı. Böylece 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı 58’e yükselirken, bu sayı 2021 Şubat ayı sonunda 70’e ulaşacak, haziran ayı sonu itibarıyla ise 81 ilde 112 Acil Çağrı Merkezleri hizmet vermeye başlayacak. 
 
 

4 Dilde Hizmet Veriliyor 

 
Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi'nde İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça bilen uzman çağrı alıcılar vasıtasıyla 4 dilde hizmet veriliyor. Ayrıca yeni nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde engelli bireylere yönelik “engelsiz ulaşım” sağlanabiliyor. Yine E-çağrı entegrasyonu ile araç içi acil çağrı yapma özelliğine sahip araçlardan kaza anında yapılan otomatik çağrılar da 112 Acil Çağrı Merkezleri tarafından karşılanabiliyor. 
 

Yazılımda Yerli ve Milli Kaynaklar Kullanıldı


Bakanlığımızın koordinesinde acil çağrı numaralarının tek bir numarada birleştiği 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde yerli ve milli kaynaklar ile geliştirilen yazılım kullanılıyor.
 

2020 Yılında 88 Milyon 341 Bin Çağrı Geldi


Vatandaşımızın acil yardım çağrı merkezlerinin en büyük sorunu ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor. 2020 yılında 112 Acil Çağrı Merkezilerine 88 Milyon 341 Bin 131 çağrı geldi. Bu çağrıların %66,27’sini ise asılsız çağrılar oluşturdu.
 
112 Acil Çağrı Merkezleri'ne asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul eden 160 kişiye 63 bin 200 lira idari para cezası uygulandı.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Protalı
  • Resmi Gazete
  • Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları
Yenişehir Mahallesi Lise Caddesi Yenişehir / DİYARBAKIR
(0 412) 280 20 00