Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
T.C. DİYARBAKIR VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Vali Yard. Görev Dağılımı Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi Kurumsal Kimlik Tarihçe
  • DİYARBAKIR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar Etik Komisyonu Ara Buluculuk Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
27
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Murat ZORLUOĞLU
      • Vali Yardımcıları
        • Aziz GÖLBAŞI
        • Murat YILDIZ
        • Muhammet ÖZYÜKSEL
        • Ömer COŞKUN
        • İlyas ÖZTÜRK
        • Fatih AYAZ
      • Kaymakamlar
        • İsmail PENDİK
        • Recep HASAR
        • Adem KARATAŞ
        • Zikrullah ERDOĞAN
        • Gökhan DOLAŞ
        • Kadir YURDAGÜL
        • Kadir UlUSOY
        • Volkan HÜLÜR
        • Mevlana KÜRKCÜ
        • Doğukan KOYUNCU
        • Ömer BİLGİN
        • Yusuf KAPTANOĞLU
        • Burak AKELLER
        • Kerem YENİGÜN
        • Hasan UĞUZ
        • Asım SOLAK
        • Yunus ATAMAN
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Enerji Yönetimi Birimi
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Vali Yard. Görev Dağılımı
    • Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Tarihçe
  • DİYARBAKIR
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • Etik Komisyonu
    • Ara Buluculuk Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

25.09.2020 Basın Duyurusu (Mahalli Çevre Kurulu Kararı)

25.09.2020

 

KARAR NO         : 88

KARAR TARİHİ: 16.09.2020

 

Mahalli Çevre Kurulu, İl Vali Yardımcısı Sn. Fatih CIDIROĞLU başkanlığında Kurul Üyelerinin de katılımıyla 16.09.2020 Çarşamba günü saat 10:00 ’da Diyarbakır Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü Toplantı Salonunda toplanarak gündemindeki konular görüşülmüştür.

 

Madde-1

 

Kış sezonu içerisinde yaşanan hava kirliğiyle mücadele ve Diyarbakır İli sınırları içerisinde katı veya sıvı yakıt kullanan Tüm Resmi-Özel kuruluş-Site ve Bina Yönetimlerinin 2020 – 2021 kış sezonu içerisinde kullanacakları katı veya sıvı yakıt alımları ve kontrollerine esas gerekli koordinasyonun ve denetimin en verimli şekilde yapılabilmesi için gerekli tedbirler aşağıda sunulmuştur;

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Sıvı Yakıtlar

 

Satıcılar sıvı yakıt satışı konusunda aşağıda belirtilen hususlara uyacaktır;

İlimizde sıvı yakıt satışı yapacakların, Valilik Makamından (Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğünden) “Sıvı Yakıt Satış İzin Belgesi” almaları zorunluluğunun getirilmesine ve verilecek taahhütnameye riayet edilmesine, kış sezonu için verilen Sıvı Yakıt Satış İzin Belgelerinin 2021 yılında Sıvı yakıtlarla ilgili alınacak MÇK kararı tarihine kadar geçerli kılınmasına,

 

Sıvı Yakıt Satış İzin Belgesi almak için;

            -Dilekçe

-Firmanın ilgili meslek kuruluşundan alınacak ticaret sicili kaydı,

-İmza sirküleri,

-Vergi levhası,

-Bayilik Yazısı

-Adres Beyanı

-Varsa İşletmeye kayıtlı taşıma aracı (tanker) sayısı veya taşıma aracı kiralama taahhüdü,

-EPDK ‘ dan alınmış lisans izin belgesi,

-İlgili Belediyeden alınmış İşyeri Açma Ruhsatı,

-Bayilik Sözleşmesi,

-Noterden tasdikli Taahhütname (Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü’ne ibraz edilen ),

-İmza yetkilisinin nüfus cüzdan fotokopisi.

 

Belgeleri ile beraber Diyarbakır Valiliği Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne başvuruda bulunulacaktır.

Tüm Resmi Kurum ve Kuruluşlara ile birlikte Özel Bina ve Sitelere verilecek Sıvı Kalorifer Yakıtları için, Sabit Kontrol ve numune alım noktası Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğünce belirlenecektir.

Sıvı kalorifer yakıtı yüklü tüm araçlar, kontrol noktasına giriş yapıp buradaki kantarda tartımı yapılarak kayıt altına alınacak, kontrol noktasına giriş yaptığına dair belgeyi aldıktan ve analiz için numune alındıktan sonra yakıtı tüketiciye ulaştıracaktır.

Sıvı Kalorifer yakıtı numune alımlarında, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü tarafından numune alınacaktır.

Numune alımı, hafta içi mesai saatleri içerisinde yapılacaktır.

Habersiz şekilde sıvı yakıt boşaltımının tespiti halinde Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğünce boşaltım durdurabilecek, tanker numune alımı için Kontrol noktasına çekilecektir.

Numune alma sırasında; denetim ve numune alma ekibi yakıtın bulunduğu tankerin mühürlü olup olmadığını, yakıta ait ordino faturası aslı ve ekli analiz raporunun aslının (Malın alındığı dağıtım şirketine ait ordino fatura ve analiz raporu, fotokopiler kabul edilmeyecektir) bulunup bulunmadığı kontrol edecektir.

Ordino faturanın akaryakıt dağıtım şirketine ait olup olmadığı ile fatura üzerindeki bilgilerin ( Tankere ait plaka, firma adı, rafineri çıkış tarihi ) yine denetim ve numune alma ekibi tarafından kontrol edilecek, tankerin mühürsüz olması, ordino faturasının bulunmaması ya da ordino fatura üzerinde bulunan bilgilerin yanlış olması durumunda tankerden numune alınmayacak, alıcı kurum ya da bina yönetimine tutanak ile bilgilendirme yapılarak, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü aracılığıyla adli makamlara sevk edilecektir.

Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğünce denetim sezonu içerisinde her ayın sonunda söz konusu ordinolu faturaların incelenmek üzere Vergi Dairesi Başkanlığına gönderilecektir. 

İlimize giriş yapacak kalorifer yakıtı tankerlerinin kapakları, ürünü aldığı akaryakıt dağıtım şirketine ait plastik mühürle kapatılmış olacaktır. Plastik mührü olmayan sıvı yakıt yüklü tankerlerin il sınırları içerisine boşaltımı ve satışı yaptırılmayacaktır.

Jandarma bölgesine gidildiğinde denetim ve numune almada sorumlu Jandarma bölgesinden eleman görevlendirilecektir.

Temizliği yapılmayan depolara satıcı tarafından sıvı yakıt boşaltımı yapılmayacaktır. Taşıma işlemleri Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği kapsamında çalışma lisansı bulunan herhangi bir firma tarafından yapılacaktır.

Tankerlerden ya da depolardan alınacak numuneler TS 9000-1 EN ISO 3170 ( Petrol Sıvıları-Elle Numune Alma )   standardına uygun olarak alınacaktır.

Sıvı yakıtlardan 4 şişe numune alınacak, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü’ nün mührü ile kapakları mühürlenerek şişelerden bir ( 1 ) tanesi gerektiğinde kullanılmak üzere karşılaştırma için farklı laboratuvara gönderilmek üzere muhafaza altına alınacaktır.

Alınan sıvı yakıt numuneleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan ön yeterliliği bulunan ya da TURKAK tarafından akredite edilmiş laboratuvarlara gönderilerek kimyasal analizleri yaptırılacaktır.

Normal numune alımı ile denetim sırasında alınacak numunelerin analiz ve yol ücretleri yüklenici firma tarafından karşılanacaktır.

Alınacak sıvı yakıt numuneleri toplu şekilde mesai saati bitmeden kimyasal analizi yapılmak üzere ilgili laboratuvara Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü personellerince tutanak karşılığında teslim edilecektir. İlimizde kullanılacak olan Özel Kalorifer Yakıtı ( KAL – YAK ) analizlerinde, Kükürt, Yoğunluk, Parlama Noktası ve Vizkozite parametreleri yönünden incelenecektir. Söz konusu parametreler aşağıda gösterilen değerleri ile baz alınacaktır.

 

           Kükürt                          max.  % 1

           Yoğunluk                      max  998

           Parlama Noktası           min 56 

           Vizkozite ( 100ºC’ta )   max 11,5

 

Diyarbakır il sınırları içerisinde ısınma amacı ile kalorifer yakıtı olarak kükürt içeriği maksimum  % 1  olan Fuel – Oil ( Özel Kalorifer Yakıtını,  KAL – YAK )  kullanılacaktır. Kükürt Oranı % 1 üzeri çıkan yakıtlar, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğünce Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne gönderilecektir. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce 2872 sayılı Çevre Kanun’a göre iş ve işlemler yapılacaktır.

 

Kullanıcılar sıvı yakıt kullanımı konusunda aşağıda belirtilen hususlara uyacaktır;

Sıvı yakıt ile ilgili belgeler yakıt teslim alınmadan önce kullanıcılar tarafından kontrol edilecek ve yanlarında bulunduracaktır.( Ordino Fatura,  kontrol noktasına Giriş – Çıkış ve tartımının Yapıldığına Dair Belge)

Sıvı yakıt yakma tesisi ve bacaların temizlik, bakım, ölçüm ve onarımları yaptırılacaktır. Sıvı yakıtın boşaltılacağı depo kalorifer yakma sezonundan önce mutlak suretle temizletilecektir. Konu ile ilgili denetim ve yaptırım ( Kabahatler Kanunu çerçevesinde ) Büyükşehir Belediye Başkanlığınca yaptırılacaktır. Temizliği yapılmayan depolara sıvı yakıt boşaltımı yapılmayacaktır.

 

Yaptırım;

Yapılacak denetimlerde, Kontrol noktasına Giriş – Çıkış ve tartımının Yapıldığına Dair Belgesi bulunmayan, depo temizliğini yaptırmadan yakıt boşaltımı yapan veya depolarından alınacak sıvı yakıt numunesinin kimyasal analizi olumsuz çıkan kurumlar, binalar ya da işletmeler doğrudan sorumlu olarak kabul edilecektir.

Bir sonraki ( 2021 yılı ) Mahalli Çevre Kurulu Kararına kadar İki defa Mahalli Çevre Kurulu kararlarına aykırı davrananların Sıvı Yakıt Satış İzin Belgesi iptal edilecektir.

Ayrıca konu ile ilgili her kurum kendi kanun, yönetmelik ve mevzuat hükümlerine uygun işlemler yapacaktır.

 

Duyurular;

Sıvı yakıtlarla ilgili yukarıda yazılı bulunan kararların tebliği; Resmi Kurumlar ile sıvı yakıt satışı yapan firmalara Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü, bina site ve tüm özel işletmelere Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından yapılacaktır.

 

Sıcaklık Şartları ve Yakma Saatleri:

-Dış ortam sıcaklığı gece ve gündüz 15oC nin üzerinde olduğu günlerde kalorifer ve sobaların yakılmaması,

-Kalorifer ve sobaların; işyerlerinde, bina iç ortam sıcaklığı 18oC, konutlarda ise 20oC dan yukarıda olmayacak şekilde yakılması,

-Kalorifer ve sobaların ilk yakış saatlerinin belirlenen saatlere göre yapılıp yapılmadığının denetlenmesi,

-Hava kirliliğinin yoğun olduğu günlerde sobalar ve kaloriferler mümkünse sabah saat 10’dan sonra ve akşam en geç saat 16’dan önce yakılmaması,

-Hastaneler, yatılı ve gündüzlü okullar, öğrenci yurtları, yaşlılar ve güçsüzler yurtları, kreşler, terminaller ve kolluk binaları, kalorifer ve sobaların iç ortam sıcaklığı 20oC den yukarı olmayacak şekilde devamlı olarak, ancak hava kirliliğine neden olmayacak şekilde yakılması, gerekmektedir.

- 2020 - 2021 kış sezonunda kalorifer yakım saatlerinin aşağıda belirtilen saatler arasında uygulanacaktır.

a )Konutlarda

: Sabah            04.00 – 08.00

            : Akşam           16.00 – 22.00

b) Resmi kurum kuruluşlar ve iş merkezleri                      

: Sabah            07.00 – 10.00

: Akşam           13.00 – 16.00

 

 

2020 - 2021 kış sezonunda ilimizde kalorifer yakımı 15 Kasım 2020 tarihinde başlanacak, 15 Nisan 2021 tarihinde sona erecektir. Bu tarihler dışında dış ortam hava sıcaklığının 15 0C nin altında olması durumunda kalorifer ve sobalar yakılabilecektir.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

 Katı Yakıtlar

 

Satıcılar katı yakıt satışı konusunda aşağıda belirtilen hususlara uyacaktır;

İlimizde katı yakıt ( Kömür ) satışı yapacak gerçek veya tüzel kişiler Valilik Makamından ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden) “Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” , Kömür İthalatçıları ya da üreticileri “Katı Yakıt Satış İzin Belgesi”, Kömür Toptancıları ise ‘’Dağıtıcı Kayıt Belgesi’’ alacaktır. Kömür İthalatçıları ya da üreticileri kendi adlarına satış yapmak isterlerse Katı Yakıt Satış İzin Belgesi haricinde ayrıca Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi’ de alacaktır.

“Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi” ve “Katı Yakıt Satış İzin Belgesi” alınmadan kömür satışı yapılmayacaktır.

 

-Katı Yakıt Satış İzin Belgesi almak isteyenler; ( Kömür İthalatçıları ve Kömür Üreticileri )

 

  • Kömürün İthalatının Yapılarak Boşaltıldığı Gümrük Sahasının Bağlı Bulunduğu İl Valiliğinden ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden ) alınmış Uygunluk Belgesi ve Uygunluk Belgesi’ ne ait analiz raporu. ( İthal Kömürler için ) ( 1 )
  • Kömürün çıkartıldığı ilin Valiliğinden alınan Uygunluk İzin Belgesi ve Uygunluk İzin Belgesi’ ne ait analiz raporu. ( Yerli Kömürler için ). ( 1 )
  • Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi almış satıcılarının listesi ( Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belge numarası, satıcı adı ve adresi) ( Firmaya bağlı Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi almış satıcı bulunmuyorsa, dilekçede ayrıca beyan edilecektir. ) ( 2 )
  • Söz konusu başvuru, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce incelendikten sonra, uygun bulunması halinde, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce “Satış izin belgesi” ithalatçı/üreticiye verilir. İthalatçı/üreticiye, satış izin belgesinin yanı sıra üçer aylık dönemi kapsayan İthalatçı ve Üreticiye ilişkin tablo da verilir. 
  • İthalatçı/üretici satış izin belgesinin birer kopyasını (ithalatçı/üretici tarafından fotokopisi onaylı) katı yakıt satıcısı kayıt belgesine sahip satıcılara ve dağıtıcı kayıt belgesine sahip dağıtıcılara vermek zorundadır.  Satıcılar ve dağıtıcılar ise denetimler esnasında söz konusu satış izin belgesini yetkililere ibraz etmek zorundadırlar.

 

Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi almak isteyenler;

  • Taahhütname ( Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden alınacak, Noter Onaylı ). ( 1 )
  • İmza Sirküleri (noter onaylı)  ( 2 )
  • İmza yetkilisine ait nüfus cüzdan fotokopisi ( 3 )
  • Adres beyanı ( 4 )
  • Vergi Levhası ( 5 )
  • Oda Sicil Kaydı (Mahrukatçılar Odasına veya Sanayi ve Ticaret Odasına veya ilgili Esnaf Odasına kayıtlı olduğuna dair belge ) ( 6 )
  • Kayıt belgesi alınacak ilden, katı yakıt satışı ile ilgili işyeri açma ve çalışma ruhsatı. ( 7 )

 

Belgeleriyle beraber dilekçeyle Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne müracaat edecektir. Evrakların hepsi müracaat sahibi tarafından tasdik edilmiş olacak ve müracaat dosyası yukarıda yazılı evrak sırasına göre hazırlanacaktır.

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce yapılan inceleme sonucuna göre Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi düzenlenir. Ayrıca Katı yakıt satıcısı kayıt belgesinin yanı sıra satıcılara ilişkin 6 aylık dönemler için doldurulması gereken katı yakıt miktar bildirim tablosu da verilir.

11.09.2013 tarihinden itibaren Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden alınmış olan Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgelerinin geçerliliği devam etmektedir.

 

İhalelere Katılım:

Katı yakıt ihalesine;

-İthalatçılar İthalatçı Kayıt Belgesi (ithalatçı tarafından fotokopisi onaylı)

-Üreticiler Uygunluk İzin Belgesi (üretici tarafından fotokopisi onaylı)

-Dağıtıcılar herhangi bir ilden alınmış Dağıtıcı Kayıt Belgesi ve

-Satıcılar ise herhangi bir ilden alınmış Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi (satıcı tarafından fotokopisi onaylı)  ile katılabilirler.

İhaleyi kazanan ithalatçı/üretici/dağıtıcı/satıcı, katı yakıta ilişkin bilgi ve belgeleri (uygunluk belgesi/uygunluk izin belgesi, miktar vb.) ihalenin yapıldığı ilin ve ihaleye katılıma esas belgenin alındığı ilin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne vermek zorundadırlar.

 

Katı Yakıt Satış İzin Belgesi bulunmayan kömür markasının satılması ve Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi bulunmayan satıcıların kömür satışı yapması engellenecektir.

           

İthalatçı/üretici, katı yakıt satıcısı kayıt belgesi almayan / bulunmayan satıcılara katı yakıt vermeyecektir. Katı Yakıt Satış İzin Belgesi müracaatı esnasında bildirimde bulunduğu satıcılar haricinde sonraki tarihlerde yakıt teslimatı yaptığı Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi sahiplerinin isimlerini ve belge numaralarını yakıtı teslim etmeden önce Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ ne bildirecektir.

Katı kalorifer yakıtı için; resmi kurum, apartmanlar vb. yerlerden Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından numune alınacaktır.

Jandarma bölgesine gidildiğinde denetim ve numune almada sorumlu jandarma bölgesinden eleman görevlendirilecektir.

Kış sezonu dışında kalan tarihlerde katı yakıt numune alımı ve denetimi, alınan Mahalli Çevre Kurulu Kararı geçerli olmak üzere Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünce yapılacaktır.

İlimiz sınırları içinde, kömür numune alımı, Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünce oluşturulan ekip tarafından mühürlü olarak numuneleri menşeinde örnekleme metodu ile (TS 5125 ve TS 4744 sayılı standartların belirlediği numune alma esaslarına göre kömür numuneleri alınarak analizlerinin yaptırılması) alarak, alınan numune / numunelerin analizlerinin Çevre ve Şehircilik Bakanlığından yeterlilik belgesi bulunan veya TURKAK ( Türk Akreditasyon Kurumu ) tarafından akreditasyona sahip herhangi bir laboratuvarda Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünce yaptırılacaktır.

Her türlü denetimde veya şikâyetlerde alınacak kömür numuneleri analiz ve yol ücretleri satıcı / yüklenici firma veya başvuru sahipleri tarafından karşılanacaktır.

Numune analiz ücretlerinin ilgililerce karşılanmaması halinde 6183 sayılı ( Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun ) kanun çerçevesinde Vergi Dairesi Başkanlığına bildirilerek tahsil edilecektir, ayrıca ilgili ya da ilgililer hakkında 2872 Sayılı Çevre Kanunu değişik 5491 Sayılı Çevre Kanununda Değişiklik Yapılmasına dair Kanunun 12. Maddesine muhalefetten aynı kanunun 20. Maddesi “g” bendine göre yasal işlem uygulanacaktır.

Denetimler ve numune alma esnasında faturasız, irsaliyesiz, yönetmelikte belirlenen torba örneğine uygun olmayan ya da torbasız kömürler ile standart dışı kömürler, denetim ve numune alma ekibi aracılığıyla Yed – i Emin işlemi yapılarak muhafaza altına alınacaktır. Muhafaza altına alınan kömürler Büyükşehir Belediyesi nezaretinde il sınırları dışına çıkartılacak, il dışına çıkartıldığına dair tutanağın bir ( 1 ) nüshası Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne bildirilecektir.

Diyarbakır il sınırları için ısınma ve sanayi amaçlı olarak kullanılacak kömür standartları aşağıda şekilde tespit edilmiştir.

 

Sınır Değerlerinin Aşıldığı İl ve İlçelerde Kullanılacak Yerli Kömürler (I. Grup)

( Yönetmelik Tablo-11 )

 

Yerli Kömürlerin Özellikleri 

Sınırlar

Kullanılacağı İller ve İlçeler

Toplam Kükürt (kuru bazda)

: En çok  % 2

 

Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliğinin 28 inci maddesine göre sınır değerlerinin aşıldığı (I.Grup)  İl ve İlçeler

Alt Isıl Değer (kuru bazda)

: En az 4800 Kcal/kg (-200 tolerans)

Toplam Nem (orijinalde)

: En çok  %25

Kül (kuru bazda)         

: En çok  %25

Boyut* (satışa  sunulan)

: 18-150 mm (18 mm altı  ve

 

 

150 mm üstü için en çok  % 10 tolerans)

*   Mekanik beslemeli yakma tesisleri için kömür boyutu 10-18 mm olabilir. 

 

 

Isınma Amaçlı Kullanılacak İthal Kömür Özellikleri

( Yönetmelik Tablo-10 )

 

Özellikler

Sınırlar

 

Toplam Kükürt (kuru bazda)

: En çok. % 0,9  (%+0,1 tolerans)

Alt Isıl Değer (kuru bazda)

: En az 6400 Kcal/kg (- 200 tolerans)

Uçucu Madde (kuru bazda)

: % 12-31 (+2 tolerans)

Toplam Nem (orijinalde)

: En çok % 10  (+1 tolerans)

Kül (kuru bazda)

: En çok  %16 (+2 tolerans)

Boyut* (satışa sunulan)

: 18-150 mm ( en çok ±% 10 tolerans)

 

*Mekanik beslemeli yakma tesisleri için kömür boyutu 10-18 mm olabilir.

 

 

Pirina Briketi Özellikleri (kuru bazda)

( Yönetmelik Tablo-14 )

 

Özellikleri

Sınırlar

Alt Isıl Değer

3700 Kcal/kg (min.)

Nem (orijinalde)

%15 (max.)

Yağ

%1.5 (max.)

Sodyum (Na)

300 ppm (max)

Boyut

 

6 mm (min.) (6mm’den küçük ağırlıkça %5’i geçemez, ancak mekanik beslemeli yakma tesisleri için % 50’ye kadar olabilir.)

 

İlimiz sınırları içerisinde satışa sunulacak ithal ve yerli kömür torbalarının aşağıda belirtilen şekilde olacaktır.

 

İTHAL KÖMÜR TORBA ÖRNEĞİ

 

İTHALATÇI FİRMA ADI

 

AĞIRLIĞI

 

Kömürün Menşei

 

Kömürün Cinsi

 

KÖMÜRÜN ÖZELLİĞİ

Yönetmelik Sınır Değerleri

Taahhüt Edilen Sınır Değerler

Toplam Kükürt (Kuru Bazda)

 

 

Alt Isıl Değeri (kuru bazda)

 

 

Uçucu Madde (Kuru Bazda)

 

 

Toplam Nem (Orijinalde)

 

 

Kül (Kuru Bazda)

 

 

Boyut

 

 

UYGUNLUK BELGESİNİN TARİH VE SAYISI

 

KULLANILABİLECEK YAKMA SİSTEMLERİ

 

Soba

 

Kalorifer Kazanı

 

Mekanik Beslemeli Kazan

 

TORBALAYAN FİRMANIN ADI

 

Adresi

 

Tel

 

Faks

 

E-Mail

 

 

YERLİ KÖMÜR TORBA ÖRNEĞİ

 

ÜRETİCİ FİRMA ADI

 

AĞIRLIĞI

 

Kömürün Menşei

 

Kömürün Cinsi

 

KÖMÜRÜN ÖZELLİĞİ

Yönetmelik Sınır Değerleri

Taahhüt Edilen Sınır Değerler

Toplam Kükürt (Kuru Bazda)

 

 

Alt Isıl Değer (kuru bazda)

 

 

Toplam Nem (orijinalde)

 

 

Kül (Kuru Bazda)

 

 

Boyut

 

 

KÖMÜRÜN KULLANILACAĞI YERLER

 

I.Grup İl ve İlçeler

 

II. Grup İl ve İlçeler

 

Köy ve Beldeler

 

UYGUNLUK İZİN BELGESİ VEREN

İL ÇEVRE ve ORMAN MÜDÜRLÜĞÜ

 

KULLANILABİLECEK YAKMA SİSTEMLERİ

 

Soba

 

Kalorifer Kazanı

 

Mekanik Beslemeli Kazan

 

TORBALAYAN FİRMANIN ADI

 

Adresi

 

Tel

 

Faks

 

E-Mail

 

 

 

 Kullanıcılar kömür konusunda aşağıda belirtilen hususlara uyacaktır;

  • Kömür ile ilgili belgeler kömür teslim alınmadan önce kullanıcılar tarafından kontrol edilecektir. (Fatura, sevk irsaliyesi, Kömür Satış Sözleşmesi)
  • Ateşleyicilere ait ateşçi belgesi olacaktır.
  • Kazan yakma talimatının ateşçilerin görebileceği şekilde asılı olacaktır.
  • Kazan ve bacaların temizlik, bakım, ölçüm ve onarımları yapılacaktır.
  • Tüm resmi kurum ve kuruluşlarca yapılacak katı yakıt alımı ihale şartnamelerinde, Katı Yakıt Satış İzin Belgesi ve Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi şartı aranacaktır.
  • Tüm resmi kurum ve kuruluşlar katı yakıt alımı yaptığı satıcı isimlerini, kömür miktarını ve markasını Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne bildirecektir.

 

Sıcaklık Şartları ve Yakma Saatleri

-Dış ortam sıcaklığı gece ve gündüz 15oC nin üzerinde olduğu günlerde kalorifer ve sobalar yakılmayacaktır.

-Kalorifer ve sobaların; işyerlerinde, bina iç ortam sıcaklığı 18oC, konutlarda ise 20oC dan yukarıda olmayacak şekilde yakılacaktır.

-Kalorifer ve sobaların ilk yakış saatlerinin, belirlenen saatlere göre yapılıp yapılmadığı Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü veya Büyükşehir Belediyesi tarafından denetlenecektir.

-Hava kirliliğinin yoğun olduğu günlerde sobalar ve kaloriferler yakım saatleri ayrıca belirlenecek, belirlenen saatler kamuya duyurulacaktır.

-Hastaneler, yatılı ve gündüzlü okullar, öğrenci yurtları, yaşlılar ve güçsüzler yurtları, kreşler, terminaller, kalorifer ve sobalarını iç ortam sıcaklığı 20oC dan yukarı olmayacak şekilde devamlı olarak yakabilecektir.

- 2020 - 2021 kış sezonunda kalorifer yakım saatlerinin aşağıda belirtilen saatler arasında uygulanacaktır.

 a )Konutlarda           

: Sabah            04.00 – 08.00

            : Akşam           16.00 – 22.00

b) Resmi kurum kuruluşlar ve iş merkezleri                      

: Sabah            07.00 – 10.00

            : Akşam           13.00 – 16.00

 

2020 - 2021 kış sezonunda ilimizde kalorifer yakılmasına 15 Kasım 2020 tarihinde başlanacak, 15 Nisan 2021 tarihinde sona erecektir. Bu tarihler dışında dış ortam hava sıcaklığının 15 0C nin altında olması durumunda kalorifer ve sobalar yakılabilecektir.

 

Halkın Bilgilendirilmesi

-Vatandaşların hava kirliğinin yoğun olduğu günlerde alması gereken önlemler konusunda gerekli hassasiyeti göstermesi için Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ile Büyükşehir Belediyesi tarafından yazılı ve görsel basın malzemeleriyle bilgilendirilecektir.

-Halkın duyarlılığının arttırılması için hava kirliliği ölçüm sonuçları günlük olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığının resmi web sitesinden halka duyurulmaktadır.

-Hava kirliliğinin yoğun olduğu günlerde öğrencilerin açık alanda tören yapmaları önlenecektir.

-Hava kirliliği ile ilgili, görevli kurumlar tarafından eğitici programlar düzenlenecektir.

-Vatandaşlar TSE belgeli, üstten yakmalı soba ve kaliteli yakıt satın almaları, kullanmaları durumunda hem bütçeleri hem de hava kirliliğinin azaltılması ve sağlık açısından faydaları hakkında görevli kurumlar tarafından bilgilendirilecektir.

            -Yoksul ailelere yapılan ücretsiz kömür dağıtımı hususu ile ilgili olarak İl Mahalli Çevre Kurullarınca, hava kirliliği mücadelesi ve uygulamada birlikteliğin sağlanması amacıyla kömürler vatandaşa dağıtılırken; başta il ve ilçelerin kirlilik derecelerine göre özellikleri belirlenmiş kömürler dağıtılacak, Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği’nde belirlenen hususlara önem verilecek ve bu kömürlerin hava kirliliği yaratmayacak bölgelerde (özellikle beldelerde, köylerde) kullanımı sağlanacaktır.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezi Isıtma Sistemleri ve bağlı bulunduğu ekipmanlar;

 

Diyarbakır il sınırları içerisinde tüm sivil ve resmi merkezi ısıtma sistemli binalar, ısıtma sistemleri ile ilgili baca gazı ölçümlerini yılda en az 1 kez yaptıracaktır.

Katı, sıvı veya gaz yakıtlı merkezi ısıtma sistemleri, üretici veya yetkili bayilerin verdiği bilgiler doğrultusunda kurulacak ve önerilen yakıta uygun yakıtlar kullanılarak çalıştırılacaktır.

Bu karar kapsamındaki katı, sıvı veya gaz yakıtlı merkezi ısıtma sistemlerinde, kullanılan yakıta bağlı olarak açığa çıkan kirletici konsantrasyonu ölçümü akredite olmuş veya Bakanlıkça uygun görülen laboratuvarlarda yapılacaktır.

Yapılacak ölçümlerde Merkezi ısıtma sistemlerinde açığa çıkan kirletici konsantrasyonları Isınmadan Kaynaklı Hava Kirliliği Kontrol Yönetmeliğinde belirtilen sınır değerleri aşmayacaktır, değerlerin aşılması durumunda ısıtma sisteminin sahibi veya işleticisi bu konsantrasyonları azaltıcı her türlü tebdiri alacaktır.

Yapılan ölçüm ve bakım sonuçları ısıtma tesisi sahibi veya işleticisi tarafından her yıl kış sezonunun bitmesiyle Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne gönderilecektir, bu sonuçlar incelendikten sonra bir rapor haline getirilerek hava kirliliğiyle mücadele kapsamında alınacak bir sonraki tedbirler için Mahalli Çevre Kuruluna sunulacaktır.

 

                          DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yaptırımlar ve Duyurular

 

Bir sonraki ( 2021 yılı ) Mahalli Çevre Kurulu Kararına kadar İki defa Mahalli Çevre Kurulu Kararlarına aykırı davrananların Katı Yakıt Satış İzin Belgesi ve Katı Yakıt Satıcısı Kayıt Belgesi iptal edilecektir.

Katı yakıt özelliklerini sağlamayan yakıtları ithal eden veya satanlara; katı yakıtların depolanması, taşınması, yüklenmesi, boşaltılması veya torbalanmasına ilişkin düzenlemelere uymayanlara 10.000 Türk lirası idari para cezası uygulanacaktır. (2872 Sayılı Çevre Kanunu’ nun 20. Maddesinin (d) bendinin 2. Paragrafı (Değişik paragraf:29/11/2018-7153/5 md.))

Belgelerin veya izinlerin alınmaması durumunda ise 15.000 Türk lirası idari para cezası uygulanacaktır. (2872 Sayılı Çevre Kanunu’ nun 20. Maddesinin (d) bendinin 2. Paragrafı (Değişik paragraf:29/11/2018-7153/5 md.))

Yukarıda yazılı kurallara uymayan, önlemleri almayan kömür satıcıları, yöneticiler, idareciler, kurumlar ve binalar hakkında Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği ve Mahalli Çevre Kurulu Kararlarını ihlal etmekten;

          İhlalin niteliğine göre gruplandırılarak, görev yetkisi olan kurumlar tarafından, 2872 Sayılı Çevre Kanunu değişik 5491 Sayılı Çevre Kanununda Değişiklik Yapılmasına dair Kanun, 5237 Sayılı Türk Ceza Kanununun 181 – 182 – 205 – 206 – 207 sayılı maddeleri, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu, Tüketicinin Korunması Kanunu ve diğer kanunların ilgili maddeleri uyarınca yasal işlem yapılacaktır.

Katı yakıtlar ve hava kirliliği ile mücadeleyle ilgili yukarıda yazılı bulunan kararların tebliği; Resmi Kurumlar ile katı yakıt satışı yapan firmalara Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü, bina site ve tüm özel işletmelere Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından yapılacaktır.

Mahalli Çevre Kurulu Kararları ile ilgili tereddütte kalınan durumlarda Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği ile 2010/14 Sayılı Hava Kirliliğinin Kontrolü ve Önlenmesi Genelgesi hükümlerine göre işlem yapılacaktır.

 

Madde – 2 :

 

  1. Atık Getirme Merkezi Tebliği kapsamında İlimizdeki tüm İlçe Belediyelerinin Atık Getirme Merkezlerini kurması ve Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğümüze izin işlemleri kapsamında başvuruda bulunması gerekmektedir.
  2. Ek’de bulunan İl Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planının İl Mahalli Çevre Kurulu üyelerince onaylanarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığına gönderilmesine, gerekli görülmesi halinde bir sonraki İl Mahalli Çevre Kurulu Toplantısında revize edilmesine.

 

 

Oy birliği ile karar verildi.

 

 

 

2020    

 

    

 


 

İÇİNDEKİLER

 

ÖNSÖZ. 2

GİRİŞ. 3

1.      ÇALIŞMA EKİBİNİN BELİRLENMESİ 4

2.      ATIK YÖNETİMİNDE MEVCUT DURUM... 5

2.1 Nüfus Bilgileri 5

2.2 Atık Miktarı ve Karakterizasyonuna İlişkin Bilgiler. 6

2.3 Mahalli İdarelere İlişkin Bilgiler. 6

2.4 Bina ve Yerleşkelere İlişkin Bilgiler. 0

2.5 İl Genelinde Faaliyet Gösteren Atık İşleme Tesisleri 2

2.6 Sıfır Atık Kapsamında Yapılan Çalışmalar. 3

2.7 Sıfır Atık ve Atık Yönetimi Alanında Yaşanan Genel Sorunlar. 3

3.      İL SIFIR ATIK YÖNETİM SİSTEMİ PLANLAMASI 3

3.1 Strateji, Hedef ve Politikalar. 3

3.2 Sıfır Atık Yönetim Sistemine Geçiş Planlaması 6

3.3 Sıfır Atık Eğitim, Bilinçlendirme ve Farkındalık Çalışmaları 7

3.4 İl Sıfır Atık Yönetim Sistemi Uygulama Esasları 7

4. İZLEME, GELİŞTİRME ve RAPORLAMA FAALİYETLERİ 7

4.1 Sistemin İzlenmesi ve Geliştirilmesi 8

4.2 Raporlama. 8

EKLER: 8

EK-1: Sıfır atık yönetim sistemine geçmesi gereken mahalli idareler listesi 8

EK-2:  Sıfır atık yönetim sistemine geçmesi gereken bina ve yerleşkeler listesi 8

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖNSÖZ

 

 

Diyarbakır İli Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planı, Sıfır Atık Yönetmeliği’nin etkin bir şekilde ilimizde uygulanmasını sağlamak için hazırlanmış bir plandır.

 

Plan, hammadde ve doğal kaynakların etkin yönetimi ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda atık yönetimi süreçlerinde çevre ve insan sağlığının ve tüm kaynakların korunmasını hedefleyen ve sıfır atık yönetim sisteminin kurulmasına, yaygınlaştırılmasına, geliştirilmesine, izlenmesine, finansmanına, kayıt altına alınmasına ilişkin çalışmaları kapsamaktadır.

 

Hazırlanan “Diyarbakır İli Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planı ” ile merkez 4 ilçe ve 13 kırsal ilçede olmak üzere 17 ilçede atık yönetimine ilişkin mevcut durumu, mevcut durumun iyileştirilmesi, yenilenmesi ve geliştirilmesi gereken hususları, atık projeksiyonlarını, 2023 yılına kadar yapılması planlanan sıfır atık yönetim faaliyetlerini ve sıfır atık yönetimine yönelik yatırımları içermesi amaçlanmıştır.

 

“Sıfır Atık” israfın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, oluşan atığın miktarının azaltılmasını, etkin toplama sisteminin kurulmasını, atıkların geri dönüştürülmesini kapsayan atık önleme yaklaşımı olarak tanımlanan bir hedeftir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GİRİŞ

 

Yönetilmesi gereken atık miktarının ve çeşitliliğinin zaman içindeki artışı, kaynakların etkin şekilde yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma prensipleriyle atık yönetimi süreçlerinde çevre ve insan sağlığının ve tüm kaynakların korunmasını hedefleyen “Sıfır Atık Yönetim Sisteminin” il düzeyinden başlayarak ülke çapında uygulanması gerekliliğini ortaya koymaktadır.

İl Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planının amacı; 12.07.2019 tarihli ve 30829 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında, il sınırlarında mahalli idareler ile bina ve yerleşkeler tarafından uygulanacak sıfır atık yönetim sisteminin gerek yerel gerekse de ulusal ölçekte stratejik bir bütünlük içinde sürdürülebilirliğini ve verimliliğini sağlamak için bir çerçeve oluşturmaktır.

İl bütününde uygulanacak olan sıfır atık yönetim sisteminin atık üreticisi bireyler, atıkların oluştuğu bina ve yerleşkelerin yönetimleri, atık yönetimi altyapısından sorumlu mahalli idareler ile atık yönetimi hedef ve politikalarının oluşturulmasından sorumlu idarelerin koordinasyonunda kurulması ve yürütülmesi sağlanır.

Bu plan ile ilin yerel özellikleri ve mevcut şartları göz önünde bulundurularak il bütününde uygulanacak olan sıfır atık yönetim sistemi için hedef ve politikalar ortaya konulur; kısa ve uzun vadeli stratejiler belirlenir.

Sıfır atık yönetim sisteminden beklentileri ve hedefleri karşılamak üzere hazırlanacak İl Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planı;

  1. Mahalli idarelerce sıfır atık yönetim sisteminin kurulması, uygulanması ve iş birliği içerisinde çalışılmasını temin etmek,
  2. Bina ve yerleşkelerce uygulanacak sıfır atık yönetim sisteminin mahalli idarelerce kurulan/kurulacak sıfır atık yönetim sistemi uygulamalarına entegrasyonunu sağlamak,
  3. İl özelinde uygulanacak “Yerel Atık Yönetim Sistemlerinin” oluşturulmasını sağlamak,
  4. Sıfır atık yönetim sisteminin sürdürülebilirliğini ve izlenebilirliğini sağlamak ve gerektiğinde de güncellenmesi ve geliştirilmesini sağlamak,
  5. Ulusal mevzuat ile uyumlu yerel idari kararların alınmasını sağlamak,

üzere Mahalli Çevre Kurulu tarafından belirlenecek komisyon tarafından hazırlanır; Mahalli Çevre Kurulu gündemine alınarak karara bağlanır ve tüm taraflarca uygulanması sağlanır.

İl Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planı aşağıdaki başlıkları içerir.

  1. İl Düzeyinde Belirlenen Çalışma Ekibine İlişkin Bilgiler
  2. Atık Yönetiminde Mevcut Durum
  3. Vizyon, Kısa Ve Uzun Vadeli Hedefler
  4. İl Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planlaması
  5. Eğitim, Bilinçlendirme Faaliyetleri
  6. İzleme, geliştirme ve raporlama faaliyetleri
  1. ÇALIŞMA EKİBİNİN BELİRLENMESİ

 

İl Sıfır Atık Yönetim planının hazırlanması için 26/02/2020 tarih ve 86 sayılı İl Mahalli Çevre Kurulu toplantısı kararı ile Çevre ve Şehircilik İl Müdür yardımcısı Mehmet Nezir EKİNCİ Başkanlığında, Şube Müdürü Suat GEDİK, Biyolog Savaş AKBOĞA, Büyükşehir Belediye Başkanlığından Çevre Mühendisi Cemre ELKAAN, Bağlar Belediye Başkanlığından Temizlik İşleri Amiri Hüseyin DEMİR, Çüngüş Belediye Başkanlığından Fen İşleri Md. V. Halil HANOĞLU, Dicle Belediye Başkanlığından Temizlik İşleri Md. V. İskender DAYAN, Ergani Belediye Başkanlığından Temizlik İşleri Md. V. Yusuf YILDIZ, Eğil Belediye Başkanlığından Harita Teknikeri Fatma ONAY İRİTAŞ, Hani Belediye Başkanlığından Fen İşleri Md. V. Hayri ARIK, Hazro Belediye Başkanlığından İnşaat Mühendisi Gülay GÜLER, Kayapınar Belediye Başkanlığından Çevre Mühendisi Esra DEMİRCAN, Kocaköy Belediye Başkanlığından Fen İşleri Md. V. İskender BOĞDİ, Kulp Belediye Başkanlığından Fen İşleri Personeli Erdal ADIYAMAN, Lice Belediye Başkanlığından Temizlik İşleri Md. V. Seyithan ERDAK, Silvan Belediye Başkanlığından Ziraat Mühendisi İbrahim YALÇIN, Sur Belediye Başkanlığından Temizlik İşleri Md. V. Mehmet ŞENYİĞİT, Yenişehir Belediye Başkanlığından Temizlik İşleri Md. V. Birkan ABİŞ, Dicle Üniversitesinden Çevre Yüksek Mühendisi Oğuzhan EYİGÜN, İl Milli Eğitim Müdürlüğünden İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı Şükrü COŞKUN, İl Sağlık Müdürlüğünden Çevre Mühendisi Fazilet SORGUCU ÇELİK ve Organize Sanayi Bölgesinden İnşaat Mühendisi M. Şirin AÇAR’ın katılımı ile plan hazırlama komisyonu oluşturulmuştur.

 

 

 ATIK YÖNETİMİNDE MEVCUT DURUM

2.1 Nüfus Bilgileri

 

Tablo 2.1. Belediye Nüfusları

İl Adı

 

 

DİYARBAKIR

İlçe Belediyeleri

Belde Belediyeleri

(TÜİK Güncel Belde Belediyesi Nüfus Verisi)

(TÜİK Güncel İlçe Belediyesi Nüfus Verisi-2019)

Bağlar

 

 

396102

Bismil

 

 

118250

 

Çermik

 

 

50819

 

Çınar

 

 

75640

 

Çüngüş

 

 

11539

 

Dicle

 

 

37673

 

Eğil

 

 

22704

 

Ergani

 

 

132463

 

Hani

 

 

32675

 

Hazro

 

 

16618

 

Kayapınar

 

 

381414

 

Kocaköy

 

 

16106

 

Kulp

 

 

35357

 

Lice

 

 

25222

 

Silvan

 

 

86736

 

Sur

 

 

106108

 

Yenişehir

 

 

210927

 

 

 

2.2 Atık Miktarı ve Karakterizasyonuna İlişkin Bilgiler

İlimizde henüz Belediyelerimizce güncel atık karakterizasyonu yapılmamıştır, İlimizde belediye atıkları dahil yılda 328.500 ton atık toplanmaktadır. Geri kazanılamayan atıklar vahşi depolama ile bertaraf edilmektedir.

 

Tablo 2.2. İl Geneli Atık Miktarı ve Karakterizasyonu

Atık Miktarı (ton/ay)

 

Atık Karakterizasyonu

 

Yaz Mevsimi

Kış Mevsimi

Geri Kazanılabilir Atıklar (%)

Cam

 

 

Metal

 

 

Kağıt/karton

 

 

Plastik

 

 

Toplam

 

 

Diğer Atıklar (%)

Atık İlaç

 

 

Bitkisel Atık Yağ

 

 

Atık Pil

 

 

Tekstil Atıkları

 

 

Elektrikli ve Elektronik Eşya

 

 

 

Hacimli Atıklar

 

 

Biyobozunur Atıklar (Mutfak atıkları, bahçe atıkları) (%)

 

 

 

TOPLAM

 

 

 

İlimizde genel bir atık karakterizasyon çalışması bulunmamakla beraber İlimizde Katı Atık Bertaraf tesisinin kurulması ile bu hususta gerekli tespitler yapılacaktır.

2.3 Mahalli İdarelere İlişkin Bilgiler

İlimizde bulunan 17 Belediyemizin Ambalaj Atık Yönetim Planları onaylı olup halihazırda lisanslı firmalar eliyle toplama ayırma faaliyeti yürütülmektedir. Sıfır atık sistemlerinin kurulması için Bakanlığımızca gerekli bildirimler mahalli idarelere bildirilmiştir. Belediyelerimizce evsel kaynaklı atıklar kendi araçları ile toplanmakta ve vahşi depolama ile bertaraf edilmektedir. Katı atık bertaraf tesisimizin faaliyete girmesi ile atıkların modern şekilde yönetilmesine geçilecektir.

 

Tablo 2.3.1. İlçe Belediyelerinin Toplama Sistemine İlişkin Bilgiler (Her bir belediye için ayrı hazırlanır)

 

Nüfus

Toplama sistemi*

Konteynır

Ayrı Toplama Sıklığı-Geri kazanılabilir (sefer/hafta)

Ayrı Toplama Sıklığı-Diğer atıklar

(sefer/hafta)

1.Sınıf Atık Getirme Merkezi

Mobil Atık Getirme Merkezi

Personel Sayısı

İkili

Çoklu

Adet

Birim Kapasite (m3)

Mevkii

Adet

Adet

Teknik

İdari

İlçe Belediyesi Adı

Mahalle Adı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mahalle Adı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ayrı toplama sisteminin bulunmaması durumunda bu sütun boş bırakılır.  

İlimizde Sıfır Atık Projesi kapsamında toplama sistemi bulunan belediyemiz henüz bulunmamaktadır.

 

 

 

Tablo 2.3.2. İl Genelinde Mahalli İdarelerin SAY Ek-1 Kapsamında Değerlendirmesi

 

Grup

Kodu

Sıfır Atık Yönetim Sistemine Geçmesi Gereken Mahalli İdareler

İl Genelindeki Toplam Sayı

Mevcutta Sıfır Atık Sistemi Kuranların Sayısı

 

Gerçekleşme Oranı

(%)

1. Grup

A.1. Büyükşehir İlçe Belediyeleri 

(250.000 Nüfus ve üzeri)

2

0

0

2. Grup

A.2. Büyükşehir İlçe Belediyeleri 

(250.000 Nüfus altı)

2

0

0

A.2. Büyükşehir Dışındaki İl, İlçe, Belde Belediyeleri

İl Merkez İlçe Belediyeleri

 

 

 

A.2. Belediye Birlikleri

 

 

 

3. Grup

A.3. Büyükşehir Dışındaki İl, İlçe, Belde Belediyeleri

A.3.İl Merkez İlçe Belediyeleri Dışındaki Diğer Belediyeler

13

0

0

A.3. İl Özel İdareleri

 Mücavir Alan Dışı

 

 

 

 

2.4 Bina ve Yerleşkelere İlişkin Bilgiler

İlimiz genelinde 4 Büyükşehir İlçe Belediyesi, 13 İlçe Belediyesi, 1424 Eğitim kurumu ve yurt, 302 sağlık kuruluşu, Şubeler dâhil olmak üzere kayıt yapan 166 Kamu Kurum ve Kuruluşu bulunmaktadır. İlimizde hâlihazırda atıkların yönetimi Belediye ve Belediye ile anlaşmalı lisanslı firmalar eliyle yürütülmektedir. İlimizde henüz 1.- 2. ve 3. sınıf atık getirme merkezi başvurusu bulunmamaktadır.

 

 

 

 

 

Tablo 2.4. İl Genelinde Bina Yerleşkelerin SAY Ek-1 Kapsamında Değerlendirmesi

 

Grup

Kodu

Sıfır Atık Yönetim Sistemine Geçmesi Gereken Bina Yerleşkeler

İl Genelindeki Toplam Sayı

Mevcutta Sıfır Atık Sistemi Kuranların Sayısı

Gerçekleşme Oranı

(%)

1.Grup

B.1. Kamu Kurum ve Kuruluşları

166

95

57

2.Grup

B.2. Organize Sanayi Bölgeleri

1

1

100

B.2. Havalimanları

1

1

100

B.2. Limanlar

 

 

 

B.2. İş merkezi ve Ticari Plazalar

100 üzeri ofis/büro kapasiteli

 

 

 

B.2. Alışveriş Merkezleri

5000 metrekare ve üzeri

6

6

100

B.2. ÇED Yönetmeliği’nin Ek-1 Listesinde Yer Alan Sanayi Tesisleri

8

2

25

B.2. Eğitim Kurumları ve Yurtlar

250 ve fazla öğrencisi bulunanlar

421

200

47

B.2. 100 Oda ve Üstü Konaklama Kapasiteli İşletmeler

3

3

100

B.2. Sağlık Kuruluşları

100 yatak ve üzeri kapasiteli

7

7

100

B.2. Akaryakıt istasyonları ve dinlenme tesisleri

 

 

 

B.2. 300 ve üzeri konuta sahip siteler

12

0

0

B.2. Zincir marketler

95

95

100

 

 

 

3.Grup

B.3. Alışveriş Merkezleri

1000-4999 metrekare

 

 

 

B.3. İş Merkezi ve Ticari Plazalar

    1. arası ofis/büro kapasiteli

6

0

0

B.3. Tren ve Otobüs Terminalleri

2

2

100

B.3. ÇED Yönetmeliği Ek-2 Listesinde Yer Alan Sanayi Tesisleri

600

50

8

B.3. Eğitim Kurumları ve Yurtlar

50-249 arası öğrencisi bulunanlar

580

180

31

B.3. 50-99 Arası Oda Konaklama Kapasiteli İşletmeler

6

0

0

B.3. Sağlık Kuruluşları

50-99 arası yatak kapasiteli

2

2

100

4.Grup

B.4. Alışveriş Merkezleri

1000 metrekareden az

5

0

0

B.4. Eğitim Kurumları ve Yurtlar

50’den az öğrencisi bulunanlar

423

100

23

B.4. 50’den Az Oda Konaklama Kapasiteli İşletmeler

42

0

0

B.4. Sağlık Kuruluşları

50’den az yatak kapasiteli

293

20

6

 

2.5 İl Genelinde Faaliyet Gösteren Atık İşleme Tesisleri

 

Tablo 2.5. Atık İşleme Tesisleri

İlde Faaliyet Gösteren Atık İşleme Tesisleri

Sayısı

Toplam Kapasitesi (t/yıl)

Ambalaj Atığı Toplama Ayırma Tesisi

4

532.000

Geri Dönüşüm Tesisi

6

34.560

Tehlikesiz Atık Toplama Ayırma Tesisi

19

5.400

Tehlikesiz Atık Geri Kazanım Tesisi

6

124.000

Mekanik Ayırma Tesisi

 

 

Kompost/Biyometanizasyon/Biyokurutma Tesisi

 

 

Yakma/Beraber Yakma Tesisi

 

 

Düzenli Depolama Tesisi

 

 

 

2.6 Sıfır Atık Kapsamında Yapılan Çalışmalar

Tablo 2.6. Eğitim Farkındalık Çalışmaları

Verilen Eğitim

Eğitimi veren kurum/kuruluş

Eğitim Alan Kitle

Eğitim alan kişi sayısı

Eğitim Tarihi

Proje eğitimi

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü

Personel ve öğrenciler

168

2018

Farkındalık Çalışmaları

Belediyeler adına TAT firmaları

Personel ve öğrenciler (60 eğitim)

10200

2018-2020

Farkındalık Çalışmaları

Yenişehir Belediyesi

30 site ve okul

1300

2018-2020

 

2.7 Sıfır Atık ve Atık Yönetimi Alanında Yaşanan Genel Sorunlar

Sıfır atık yönetmeliğinin uygulanmasında İlimizde genel olarak atık toplama malzemelerinin temini konusunda mali eksiklikler, sıfır atık sistemini kuran ancak belge başvurusunda bulunmayan proje üyeleri, Belediyelerimizin atık getirme merkezlerinin bulunmaması ve toplama sistemlerinin kurulmaması gibi sorunlar ile karşılaşılmaktadır.

  1. İL SIFIR ATIK YÖNETİM SİSTEMİ PLANLAMASI

 

3.1 Strateji, Hedef ve Politikalar

Vizyon ve hedefler tanımlanırken yönetici ve uygulayıcılar kadar halkın katılımına da odaklanılması ve Hedeflere ulaşmada gerekli yöntemleri bulmak için ildeki tüm kurum ve kuruluşların işbirliği içinde olması gerekmektedir.

 

 

Tablo 3.1. Kısa ve Uzun Vadeli Hedefler

 

  • Mahalli İdareler 1. Grup

 

 

Sıfır Atık Sistemine Geçiş Hedefleri (%)

Yıllar

I. Çeyrek

II.Çeyrek

III.Çeyrek

IV.Çeyrek

2020

 

 

 

100

 

 

  • Mahalli İdareler 2.Grup

 

 

Sıfır Atık Sistemine Geçiş Hedefleri (%)

Yıllar

I. Çeyrek

II.Çeyrek

III.Çeyrek

IV.Çeyrek

2020

 

 

 

 

2021

 

 

 

100

 

 

  • Mahalli İdareler 3. Grup

 

 

Sıfır Atık Sistemine Geçiş Hedefleri (%)

Yıllar

I. Çeyrek

II.Çeyrek

III.Çeyrek

IV.Çeyrek

2020

 

 

 

 

2021

 

 

 

 

2022

 

 

 

100

 

 

  • Bina ve Yerleşkeler 1. Grup

 

 

Sıfır Atık Sistemine Geçiş Hedefleri (%)

Yıllar

I. Çeyrek

II.Çeyrek

III.Çeyrek

IV.Çeyrek

2020

 

 

57

100

 

 

 

 

 

 

  • Bina ve Yerleşkeler 2. Grup

 

 

Sıfır Atık Sistemine Geçiş Hedefleri (%)

Yıllar

I. Çeyrek

II.Çeyrek

III.Çeyrek

IV.Çeyrek

2020

 

 

56

100

 

 

 

  • Bina ve Yerleşkeler 3. Grup

 

 

Sıfır Atık Sistemine Geçiş Hedefleri (%)

Yıllar

I. Çeyrek

II.Çeyrek

III.Çeyrek

IV.Çeyrek

2020

 

 

19

25

2021

35

50

70

100

 

 

 

  • Bina ve Yerleşkeler 4. Grup

 

 

Sıfır Atık Sistemine Geçiş Hedefleri (%)

Yıllar

I. Çeyrek

II.Çeyrek

III.Çeyrek

IV.Çeyrek

2020

 

 

15

20

2021

30

40

50

60

2022

70

80

90

100

 

 

 

3.2 Sıfır Atık Yönetim Sistemine Geçiş Planlaması

Sıfır atık yönetim sistemine geçiş için belirlenen il, strateji doğrultusunda; mahalli idareler ile bina ve yerleşkelerden, Sıfır Atık Yönetmeliğinin genel ilkeleri esas alınmak sureti ile ilgili yükümlülüklerini yerine getirmeleri ve İl Sıfır Atık Yönetim Sisteminin hedeflerine uygun çalışmalarda bulunması beklenmektedir.

Bu süreçte;

Her bir Mahalli İdare tarafından;

  1. Atık getirme merkezi tebliği gereğince Belediyelerimizin 1. Sınıf Atık getirme merkezlerini kurarak işletmeye alması gerekmektedir.
  2. Güncel atık karakterizasyonu ve miktarı ile atık oluşumu olan kaynaklar (haneler, okullar, pazar yerleri, park ve bahçeler, sahil ve plajlar gibi) kapasitelerine göre sınıflandırılmalıdır.
  3. Sitelerde ve yol güzergâhlarında toplama sistemlerinin kurulması gerekmektedir.
  4. Belediyelerimizin atık pil kutularını halkımızın erişim sağlayabileceği yerlere yerleştirmesi, Bitkisel atık yağ ve atık ilaç toplama sistemlerinin kurulması gerekmektedir.

 

Her bir bina ve yerleşke grubu için;

İlimizde bulunan bina ve yerleşkeler için İl Mahalli Çevre Kurulunda kararlar alınarak Kurum ve Kuruluşlara uygulama takvimi çerçevesinde sıfır atık sistemini kurmaları yönünde bildirim yapılacaktır.

Sıfır Atık Yönetmeliğinin genel ilkeleri esas alınarak, mahalli idareler ile bina ve yerleşkelerin sıfır atık yönetim sistemine geçişlerinde ayrı ayrı gerçekleştirilen çalışmaların İl sıfır atık stratejisi ile uyumu ve birlikteliğin sağlanması, Mahalli Çevre Kurulu aracılığı ve koordinasyonu ile sağlanacaktır. 

Bu süreçte yükümlülük ve sorumluluk verilen taraflar/birimlerce il geneli için;

  1. Sıfır atık yönetim sistemi ile ilgili vatandaşların bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi için yapılacak duyuru, bilgilendirme, bilinçlendirme, farkındalık çalışmalarına ilişkin planlamalar (eğitim yöntemi, eğitim periyodu, dağıtılacak materyaller vs.) yapılacaktır.
  2. Gıda İsrafı/atık oluşumunun önlenmesi, atık azaltımı, atıkların yeniden kullanımı/değerlendirilmesi gibi faaliyetler (kullanılabilecek haldeki eşyaların/malzemelerin ikinci el kullanımına veya farklı kullanım olanaklarının değerlendirilmesine imkân verecek etkinlik, organizasyon vb.) için planlamalar yapılacaktır.
  3. İlin özelliklerine göre diğer atıklardan ayrı olarak ve oluşturulacak tek bir sistem ile yönetilmesi uygun görülebilecek atıklara (pazar yerleri organik atıkları, park bahçe atıkları, atık piller, kızartmalık yağlar gibi) yönelik planlamalar yapılacaktır.

 

 

 

Tablo 3.2. İl Genelinde Belirlenen Atık İlaç Toplama Noktaları 

ATIK İLAÇ

TOPLAMA NOKTASI

İlçe

Mahalle

Atık Getirme Merkezi

İlaç Satışı Yapılan Yerlere İlişkin Bilgiler

I. Sınıf AGM

 

Mobil AGM

İşletmenin Adı

Adresi

 

Mevkii

Adet

 

İlçenin Adı

Mahallenin Adı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İlimizde henüz Atık İlaç toplama noktası bulunmamaktadır.

 

3.3 Sıfır Atık Eğitim, Bilinçlendirme ve Farkındalık Çalışmaları

Tablo 3.3. Sıfır Atık Eğitim, Bilinçlendirme ve Farkındalık Çalışmaları

Mevcut durum

Hedef

Yapılacaklar

Gerçekleştirme Takvimi

Eğitim ve bilinçlendirme faaliyetlerinin yapılması

Eğitim ve bilinçlendirme çalışmaları yapılmaktadır.

Eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarının etkinliği ve sayısı artırılacaktır. 

2 haftada 1

 

3.4 İl Sıfır Atık Yönetim Sistemi Uygulama Esasları

 

Yukarıda yer alan hususlar çerçevesinde Mahalli Çevre Kurulu tarafından belirlenen komisyonca gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda; İl Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planının hazırlanması, uygulanması, izlenmesi ve geliştirilmesine esas, Ulusal mevzuat ile uyumlu yerel idari karar/kararlar belirlenerek Mahalli Çevre Kurulu gündemine taşınarak alınan kararların tüm taraflarca uygulanması sağlanacaktır.

4. İZLEME, GELİŞTİRME ve RAPORLAMA FAALİYETLERİ

4.1 Sistemin İzlenmesi ve Geliştirilmesi

4.2 Raporlama

İzleme ve Geliştirme faaliyetleri, 3 ayda bir olmak üzere Mahalli Çevre Kuruluna raporlanacaktır.

Söz konusu rapor sonuçları Mahalli Çevre Kurulunda değerlendirilerek durum tespiti yapılarak,  gerekli görülmesi halinde İl Sıfır Atık Yönetim Planının revize edilmesi ve yeniden Mahalli Çevre Kurulunda karara bağlanması ve uygulamaya geçirilmesi sağlanacaktır.

İl Sıfır Atık Yönetim Sistemine yönelik yapılan raporlamalar ve gelişmeler belirli dönemlerde kamuoyuna açıklanacaktır.

 

 

EKLER:

 

EK-1: Sıfır atık yönetim sistemine geçmesi gereken mahalli idareler listesi

EK-2:  Sıfır atık yönetim sistemine geçmesi gereken bina ve yerleşkeler listesi

 

 

Ek:1

 

Sıfır Atık Yönetim Sistemine Geçmesi Gereken Mahalli İdareler Listesi

Sıra No

Grup

Mahalli İdareler Listesi

Sistem için son tarih

1

1

Bağlar

31 Aralık 2020

2

1

Kayapınar

31 Aralık 2020

 

 

 

 

3

2

Sur

31 Aralık 2021

4

2

Yenişehir

31 Aralık 2021

 

 

 

 

5

3

Bismil

31 Aralık 2022

6

3

Çermik

31 Aralık 2022

7

3

Çınar

31 Aralık 2022

8

3

Çüngüş

31 Aralık 2022

9

3

Dicle

31 Aralık 2022

10

3

Eğil

31 Aralık 2022

11

3

Ergani

31 Aralık 2022

12

3

Hani

31 Aralık 2022

13

3

Hazro

31 Aralık 2022

14

3

Kocaköy

31 Aralık 2022

15

3

Kulp

31 Aralık 2022

16

3

Lice

31 Aralık 2022

17

3

Silvan

31 Aralık 2022

 

Ek:2

 

Sıfır atık yönetim sistemine geçmesi gereken bina ve yerleşkeler listesi ilgili kurumlardan istenmiş olup plan revizesine eklenecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Protalı
  • Resmi Gazete
  • Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları
Yenişehir Mahallesi Lise Caddesi Yenişehir / DİYARBAKIR
(0 412) 280 20 00
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız